neděle 12. října 2008

Fu©k copyright, warez rules

Tak jsem si koupil svoje první legální DVD. Došel jsem k tomu tak, že jsem tenhle film nemohl sehnat na warezu a pak jsem ho taky chtěl mít v nějaké "lepšejší" formě. Sehnal jsem na Amazonu, zaregistroval se, zřídil si PayPal, objednal DVD, zaplatil a několik dní čekal. Pro srovnání popíšu i tu pro mě obvyklejši cestu obstarávání: najdu, stáhnu. Už tohle srovnání naznačuje, že vydavatelé hudby a filmů nezvládli příchod internetu, ale ani to nejsou všechny nevýhody té "čistější" cesty. Když už si totiž jednou zaplatíte, budete muset snést haldu reklam a různých protipirátských agitaček, které nejdou přeskočit. Proč sakra já, který jsem si film koupil, musím poslouchat slinty o tom, že je stahování zločin? Nejen že to podle českého práva není pravda, ale kdybych si byl ten film stáhnul z netu, nemusím to poslouchat vůbec, protože ten kdo to DVD převáděl, to samozřejmě odstranil... A ještě jedna věc - ochrana. Když si koupíte mp3, obyčejně je můžete poslouchat jen v tom kompu, kam jste je stáhli. No a filmy? Třeba já si svůj vytoužený "Faster" nemůžu v klidu a kdy chci zkouknout na notebooku, ale musím počkat, až se uvolní vytížený rodičovský obývák se stolním DVD-přehrávačem. Mám ten film doma už sedm měsíců, zkusil jsem na něj koukat jednou, ale protože to bylo dlouho po půlnoci, tak jsem po pár minutách usnul. A jaké je tedy moje doporučení? Postižitelné je pouze "poskytnutí díla někomu dalšímu", takže tuhle starost nechte na ostatních (na netu se jich vždycky najde dost) a jen v klidu a bez rizika stahujte. Ale pozor, řeč je o hudbě a filmech, pro software platí jiná pravidla...

Žádné komentáře: