neděle 12. října 2008

O plastice ve fotomobilu



Dosud jsem měl foťák v mobilu spíš jako takový příruční zápisník – vyfotit jízdní řád, zajímavý článek v novinách a podobně. S tímhle mobilním blogováním to ale dostalo úplně nový význam. Kvalita fotek je slabá, ale do tohohle deníčku to úplně stačí – hlavní je že něco vidím, vyfotím a dnes je to na webu. A pak je tu ještě jedna věc, kterou jsem objevil: digitální zoom. Nikdy jsem to nepovažoval za plnohodnotnou nebo použitelnou funkci, neviděl jsem pro to využití, ale teď jsem na jedno přišel. Digitální zoom se dá použít namísto ořezu fotky. Včera jsem to vyzkoušel na autokrosu – bugyny byly na miniaturní optiku (možná spíš plastiku) pochopitelně moc daleko a na blogu by to vypadalo spíš krajinka, než nějaký akční motorsport. Takže jsem to přitáhnul digizoomem, zmáčknul a bylo. Dokonce to ani nevypadá tak strašně. …teda na displeji mobilu, nebo náhledu fotky. Klikat ale nedoporučuju, protože Nokijka při digizoomování neořezává, ale dopočítá fotku na plné rozlišení, takže když si ten obrázek rozkliknete, je to hnus. Ve výbavě Symbianu je i utilitka, která umí ořez, ale ten digizoom je rychlejší a pohodlnější. No uvidíme, ještě ozkouším oboje...

Jo a ta fotka, co jsem o ní dosud mlel je v jiném příspěvku o kousek níže, je to ta z autokrosu, jak se tam tři bugyny kloužou zatáčkou (permalink).

No a tady ti fotbalisti okolo jsou jen tak pro ilustraci, že když svítí slunce a jde se blízko k objektu, dá se pořídit zajímavý obrázek. Projevují se tady ale další dva neduhy mobilofocení a oba jsou spojené s rychlostí. Je tu totiž dost velká prodleva mezi stisknutím spouště a okamžikem expozice. Takže například na fotce číslo tři jsem tisknul ještě než Posíček hodil, ale na fotce už míč nenajdete. No a na první fotce je zase místo míče šiška. To je způsobené tím, že je použitý snímač pomalý, jednotlivé pixely vypisuje po řádcích a než přejde z jednoho řádku na druhý, tak se míč o kousek pohne. A tak dál a dál, až je z koule šiška. Zkuste si to na jedoucím autě – stoupněte si kolmo k silnici a foťtě – budete překvapení, co z toho poleze za umění :)




Žádné komentáře: