čtvrtek 27. listopadu 2008

Zmaten z Mirka, škrtů a ČTK


Na farmu padla deka ekonomické krize. Ne snad přímo, ale padla na naše inzerenty, kteří stáhli inzerci, ze které my farmáři žijeme... Na poli nám chybí už několik melounů. Takže se začalo škrtat všude možně, já jsem přišel o část peněz pro nádeníky, hrozilo a hrozí krácení mezd. No, co už naděláme, když je ta krize? Nějaký čas se to musí vydržet. Mirek je kámoš, řekl nám, že můžeme být rádi, že se nemusí propouštět. Člověk o tom přece čte všude.

…třeba i na Finančních Novinách, což je vlastně webové ČTK, prestižní to agentura. EkoKrize se tam týká tak čtvrtina článků – padají banky, zisky farem, celé farmy a tedy lidi na dlažbu. Pak se ale objeví titulek, ve kterém nějaký papaláš hlásí, že České republiky se krize netýká. Tak jak to teda je? No dobrá, tak někoho se to asi netýká, ale my farmáři máme smůlu, že zrovna na nás to padlo. Minulý týden mě ale rozhodil titulek „Inzertní příjmy médií od ledna do října stouply na 44,1 mld. Kč“. Už jsem chtěl jít vykřikovat někam na blog, ale pak jsem si to přečetl a sám sebe uklidňoval tím, že je to vlastně jen o období do října a škrtat se u nás začalo až v říjnu (no jo, kryje se to, ale měsíc sem, měsíc tam). Taky tam vůbec nebyla řeč o internetu, což jsem si ověřil metodou CTRL+F. Úplně do pohody mě hodila zmínka o „tabulkových cenách inzerce“, což je něco jako pohádka pro malé děti, nebo porno pro dospělé – ani jedno z těch třech nemá nic společného s realitou.

Dneska je tu ale další titulek: „Výdaje za internetovou reklamu v říjnu stouply na 300 mil. Kč“. Jak si mám sakra vysvětlit tohle? Všude nárůst, jen u nás se škrtá? Čichám čichám křivárnu! Jediné rozumné vysvětlení, které mě napadá je, že naši obchodníci jsou maximální looseři. Ale aspoň ten Mirek, že je pořád kámoš. Slibuje, že bude líp. Nevím jestli se zná s tou paní ze sdružení pro internetovou reklamu. Ta totiž říká, že firmy plánovaly inzerci ještě před vypuknutím krize, proto je možné, že to stále roste. Skutečnou krizi média poznají až s novým marketingovým plánem, tedy po Novém roce, na jaře a po celý příští rok.

Tak možná abych si hledal práci. Třeba někde na farmě...

Žádné komentáře: